mxjonsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Linn Jonsson - 27 januari 2012 16:00

Tårarna bara rinner, jag kan inte sluta gråta. Jag vill bara skrika, få ur mig allt. Men jag vet att de skulle inte hjälpa. För du är inte med mig längre. Allt gick så snabbt, jag hann inte tänka. Kanske var de bra, vad vet jag ?

Jag visste att Mamma åkte in till vetrinären i morse med dig, jag hade i mina tankar att du var hemma när jag kom hem och möttre mig vid dörren som alla andra dagar. Jag ringde till mamma, frågade hur de hade gått. Hon sa att du låg kvar på bevakning och vi skulle få besked i eftermiddag. Tänkte inte så mycket på det. 


Sätter mig i bilen med Pappa, vi börja prata, kom in på allt med Puh, så säger Pappa att han inte finns längre. 

Just i den sekunden stannade allt, jag hörde inte vad han sa, frågade honom igen. Då berättar han att han hade förstoppning  ialla tarmarna, och en nu mera vanlig tandsjukdom hos katter. Jag trodde inte på det först, jag ville inte tro.  

Det var som om någon vred om mitt hjärta, smärtan, tårarna bara brände. Jag fick inte fram ett ord.

Tankarna bara rusade förbi i huvudet.


Dom tre sista dagarna har varit jobbiga. Det har gjort ont i mig att se hur du mått. Första kvällen, du låg precis som vanlig och rätt vad det var satt du dig och bara skrek och fräste. Då insåg jag att nått var fel. Det gick två dagar till, du varken åt, du sov inte med mig, du låg och tröck i nått hörn. 

Inatt låg jag vaken hela natten, du låg i min famn och sov. Du såg så lugn och harmonisk ut. Visade ingen tendens till att ha ont, du kurrade , pussade på mig. Jag kunde bara inte sova, jag hade inte hjärta att flytta på dig heller när jag såg att du för en gångs skull slappnade av och kände dig trygg. Samtidigt kändes de som att något var fel, 

Var de något sätt att säga farväl på, eller vad ville du visa mig ?

Det sista jag gjorde i morse var att kolla till dig och ha dig i min famn. 

Men jag var inte beredd på detta, jag trodde verkligen inte att jag skulle komma hem till en tom dörr.


Du kommer inte längre möta mig där vid dörren, sängen kommer vara tom utan dig, din plats där du alltid låg brevid mig, ingen som kommer in Jamandes och stryker sig efter bena och vill gosa, som följer efter mig än vart jag gå. Det var du och jag kompis ! 


Jag förstår inte att man kan gråta så mycket för en katt, finns säkert dom som tycker man är fjollig. Men de beror helt på vad man gör katten till. Det blir som en familjemedlem, enns bästa vän. Den kommer när du är ledsen, lägger sig intill dig, den leker med dig, visar att den tycker om dig. Finns ingen bättre kärlek eller vänskap. 


Du blev knappt ett år, detta var alldeles för tidigt. 

Jag vet att dina tre djurvänner här hemma saknar dig redan.

<3


Puh, i mattes hjärta kommer du alltid ha störst plats!

En dag möts vi igen, uppe i himmlen <3


       

Jag Älskar dig ! <3

 

Av Linn Jonsson - 26 januari 2012 20:59

Blev en riktigt spännande jogging tur idag. Det finns verkligen inget roligt spår att springa här. Har en bit jag har sprungit förut, men den är för kort. Så idag slog jag på rejält, som de inte var meningen. 

Det är inte mycket till skog här, utan åkrar,  åkrar med massa odlade buskar som är 3 m höga eller vad de är.

Börja springa och de kändes bra, så tänkte jag att jag måste ju urforska om jag hitta någon runda jag kan springa. 


Jag ut över åkern ihop om att de va en lant väg bortanför, men nej de var de inte.

Så jag vänder springer emellan dom här åkrarna med buskar där de är broar för bonden kör.

Träffade på lite rådjur och älgar.

Till slut kommer jag fram till en skogs väg som jag följer och tror då att jag vet vart jag är, men icke då.

Var på helt annan sida än vad jag trodde, men följer vägen, så tillslut kommer jag ut på stora vägen. 

Hade tänk mig en jogging runda på 20 minuter, som slutade på 60 minuter. 

Men de va riktigt skönt, när man väll hade fått upp värmen och flåset.  


Efter löpningen åkte jag och mamma in till stan och kollade på gym. Mamma slutade röka och tänkte börja träna igen, så vi var på friskis och svettis och kikade. Jag går nu på world class, men trivs inte alls där. Det jag behöver för att kämpa och göra de riktigt äre pass, som spinning, box, core allt vad de nu finns. Men att gå själv till gymet och springa och köra maskiner funkar inte. Så får se om vi byter till Friskis och svettis eller hur det blir.


Resten av dagen har jag bara tagit de lugnt, ska nog ta och plugga lite idrott nu innan jag säger godnatt ! 

Så hoppas jag på att Fred och Milla kommer imorgon, håller tummarna <3 


 

Av Linn Jonsson - 25 januari 2012 18:03

Idag fick mamma en extrem makeover. 

Meningen var att de skulle vara mörkt med lite röd skiftning.

Men det blev inte riktigt så, men jag tycker färgen är riktigt snygg och att 

hon passar i den med sin korta page.

Det var min första färgning, jag är nöjd, speciellt att jag fick en jämn och fin applecering. 

Så på måndag Klipper vi ! 


     


Bilderna är lite miss visande i färgen

Men den är grymt snygg !

Av Linn Jonsson - 24 januari 2012 15:17


Får man inte köra, så får man väll nöja sig med att kolla på filmer.

Har suttit och kollat filmer från 08-11, de är då man ser utvecklingen.

Man blir riktigt taggad på att träna och köra! 

Av Linn Jonsson - 24 januari 2012 11:39

Vakna i morse med samma huvuvdärk som jag hade i lördags. Det fanns inte en chans att jag skulle orka gå till skolan. Så jag pratade med mamma, tog en tablett och gick och la mig igen. Vaknade vid 10 tiden och huvudvärken var på en helt annan nivå. 

Blev inte sämre då mamma kom hem med Semlor till kaffet också, Mums !

Så nu har jag varit ute med Ior på gården. Och hun faan gör allt annat än de han ska.

Lägger sig på rygg och spelar död, smiter ur kopplet, står stilla och glor på en så går man emot så springer han, kommer inte då man ropar. Han kan va så billig ibland. Men tur för han att jag inte skulle klara mig en dag utan honom trots att han kan va ett riktigt pain in the as i bland. Men Älskar honom mest av allt ändå <3



 



Av Linn Jonsson - 23 januari 2012 17:38

Önskade mig pengar i julklapp för att tatuera mig. Jag har aldrig tidigare varit så inne på något med tatueringar eller piercingar förut. Men de började med hål i naveln, året efter bestämde jag mig över bara någon dag att ta hål i  tungan. Men där påverkades jag av att brorsan hade hål i tungan. Det är nu snart två år sedan. 

Men sista tiden har jag haft i tanken att jag velat tatuerat mig, men inte kommit fram till vad. Så har inte lagt ner nån tid på det.

Men en kväll slog dig mig vad jag ville göra. Det kändes rätt direkt.

Så jag fick av Farmor och Farfar i julklapp pengar till just tatuering. Men jag har inte kommit mig till att ringa och boka tid. Eftersom det är i sundsvall jag ska tatuera mig, så måste de va på ett lov. 

Men ikväll tog jag tag i det och ringde, så 21 Februari 16:30 är det dags.

Det kommer bli grymt, längtar sååå tills den sitter där ! 


 


Av Linn Jonsson - 22 januari 2012 15:53

     


Galet skare va, de är då de är som bäst.


Av Linn Jonsson - 22 januari 2012 13:28

Sitter nu ny duschad och dricker kaffe,lyssnar på musik och funderar på vad jag ska göra idag. Jag är den som vill att de ska hända saker helst hela tiden jämt. Denna helg har verkligen varit händesleriks lös. Har knappt varit utanför dörren. 

Hade planer på att vara med min goa vänn Kellie i går, men då förstörde den förbaskade huvudvärken det. Men tur de kommer fler lediga dagar. 

Hade tänkt masat mig ut på en jogging tur, men motivationen försvann helt, men vem vet, den kanske kommer tillbaka.

Ska i alla fall ta och fixa mig och kanske få i mig något.

/LJ


 

Presentation


Linn Jonsson
19 Oktober
Första året på Frisörlinjen på Johan Bauer i Eskilstuna.
Tränar och Tävlar i motocross.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Cross hunden


Ovido - Quiz & Flashcards