mxjonsson

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Min Säsong 2011

Av Linn Jonsson - 16 november 2011 20:18

Då var årets hoj säsong över. Jag har inte kört så mycket hoj i sommar. Det har varit mycket annat som tillexempel flytten har tagit mycket tid, har varit mycket att gjort efteråt. Men visst har det blivit en del hoj åkning för det, men inte alls mycket tävlingar alls. Det blev nog bara 3 tävlingar, som jag kan komma på just nu, Stockholmscrossen i Strängnäs, Stattin cupen Njurunda och SM västerås.


Jag har tagit denna säsong som ett tränings år. Det ångrar jag inte. Jag har aldrig tyckt det varit så roligt att köra hoj, som det har varit detta år.

Redan i vintras började hojåkningen kännas bra, jag hade den turen som hade Marcus Grindberg med mig på banan dom flesta gånger jag körde. Det blev mycket kurvteknink och inbromsningsteknik. Redan på dom träningarna blev det skillnad. Jag vill tacka dig, Marcus, för all hjälp. Det har varit guld värt !


Det har även bara blivit ett läger, det var 21-22 maj med Mx Angels, enda dagen i Surahammar och andra dagen på Malma banan. Lägret var bra, det var anpassat för alla nivåer med bra tränare. Det blev en hel del repetitioner samt mycket nytt att träna på. Dagen på Malma är jag mest nöjd över. Jag hade bestämt mig för att hoppa " dubbeln vid depån" innan dagen var slut. Jag åkte varv på varv dom stunder vi tränade den slingan, hade bra fart på rakan, men bromsa alltid innan och rulla över.

Men när dagen snart var slut gav jag mig fan på att nu jävlar ska jag över.

Fick samma känsla som man får när man står på grinden med 30 andra förare omkring sig, när 5 sekunders skylten kommer upp. Och svårare än så vare inte, vipps så var jag över. Känslan när man tagit sig över något som man inte trodde man skulle klara. Jag åkte 2-3 varv till och hoppade.


Hoppen har börjat släppa mycket, tänker inte " tänk om" hela tiden. Jag vågar testa, jag vågar rammla. Farten har kommit mer, kurvorna flyter på automatiskt då farten kommer. Det har helt enkelt börjat släppt


SM, var något helt nytt för mig iår. Jag hade inga krav på mig själv, men jag visste innerst inne vart jag hade mitt mål, att kvala in. Jag har aldrig varit så nervös nån gång, de var långt ifrån som en vanlig tävling, nu vare allvar. Det kändes i hela depån. Bara att köra Start träning, Träning och direkt Tidskval (45) minuter totalt var nytt. Jag har heller aldrig kört ett tidskval. Inget stämde, jag körde stelt, hoppade inte,kurvorna var kass. Det var precis som allt jag tränat på och farten bara försvann. Kvalheatet var väll lite bättre,men inte bra. De märks vad nerver kan ställa till med.

Men jag är ändå nöjd och jag fick enormt mycket erfarenhet och för de andra, vare så himmla kul !


Sammanfattning av 2011, Jag har haft ett lärorikt år, en bra utvecklings kurva, haft förbannad roligt, lärt känna en hel del nytt folk.


Jag vill tacka Mamma och Pappa för allt stöd, allt tid och energi ni lagt ner, utan er hade jag inte kommit en meter.

 

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Jonsson - 7 maj 2012 21:39


I torsdags kväll rullade jag och Fredde ner mot Tirbo, för en dags läger med Anders Eriksson som jag vann på 24Mx. Det blev en fullspäckad dag innan vi kom iväg. Fick delarna till min 125 a klockan 12. Iväg med veven för balansering, vid 3  var den k...

Av Linn Jonsson - 25 april 2012 19:27


Det känns som de är mycket nu sista veckorna innan sommarlovet. De är slut prov, prov på allt vi gjort inom frisör praktiskt, Engelska Nationella, idrotts uppgift som jag måste få VG på.  Frisör provena är jag inte nervös alls inför, men jag ångrar...

Av Linn Jonsson - 18 april 2012 21:56


Har praktik denna vecka, på Salong Helen här i stan. Bytte från min förra,för de kändes inte rätt. Men har bara varit på den nya i Måndags, var hemma med huvudvärk i Tisdags och idag var vi ledig för dom påsalongen var på kurs. Men hitills är min b...

Av Linn Jonsson - 12 april 2012 22:01

        Dessa godingar skulle sitta passa fint i min vanliga garderob och i cross garderoben,så ett  Vevparti till hojen,står högst  på min önskelista just nu !  ...

Av Linn Jonsson - 10 april 2012 23:10


      Oceans apart day after day And I slowly go insane I hear your voice on the line But it doesn't stop the pain If I see you next to never How can we say forever Wherever you go Whatever you do I will be right here waiting for you Whatever...

Presentation


Linn Jonsson
19 Oktober
Första året på Frisörlinjen på Johan Bauer i Eskilstuna.
Tränar och Tävlar i motocross.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Cross hunden


Ovido - Quiz & Flashcards