mxjonsson

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Linn Jonsson - 12 februari 2012 20:43

Hade inte tänkt träna något ihelgen, men pratade med Fredde igår kväll som frågade om jag ville med och köra idag på Strängnäs. Så de blev ändrade planer.

10:00 var vi på banan, strålande sol och de va nog bara 1-2 minus om inte varmare,alltså Perfekt hoj väder. Jag hade lite svårt för banan i Söndags, men nu hade de kommit lite ny snö och när de vart uppkört vart banan riktigt bra idag.


Idag kändes körningen mycket bättre än i söndags. Då flöt nästan inget, medans idag flöt de på rätt bra. Hoppade hoppen, testade mer. Hoppa ett hopp som jag aldrig hoppat tidigare, som inte alls är stort. Men när de är brant uppgång och nedgång sätter sig de  ihuvudet. Men vafan, de va ju inge svårt ? Har alltid kantat  på de, varv efter varv. Men att de ska ta sån tid för mig att våga testa. Men kändes bra att vara över. Men måste lära mig att lägga fokus på hela körningen när jag tränar. Som idag var mitt fokus på hoppen, men då "glömmer" jag att tänka på kurvorna. Så dom var väll de som var mindra bra idag.


Näst sista passet skrammlade det till i hojen, så åkte in till Pappa, så fredde test körde för att höra vad som lät. Då hade 2 skruvar från bakdrevet gängat upp sig, så ena skruven hade åkt mellan svingen och drevet, så nu har jag hål i svingen och ett löst bakdrev. Så där var det slut kört. Hade ju tänk testat enduro spåret. Minns inte sist jag körde enduro, de är nog minst 1 år sedan. Så skulle nästan vara kul att köra lite skog nu. 

Men Men, medans Fredde testade min 125a, så fick jag testa att köra hans 450. Usch vad ovant, och ja, jag är som en vante på den. Men kul att testa nå nytt. Men bäst av allt, jag fick igång den heeeelt själv då jag bromsade stopp ! ;D


Men de har varit en riktigt bra dag med härligt människor !


// LJ


     

 

Presentation


Linn Jonsson
19 Oktober
Första året på Frisörlinjen på Johan Bauer i Eskilstuna.
Tränar och Tävlar i motocross.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Cross hunden


Ovido - Quiz & Flashcards